GOPASS 2.0

2x faster purchase & dynamic prices

Flexi prices image

Pricewise ako odborník na vernostné programy sa Gopassu venuje 8 rokov. Nastal čas na jeho zásadné vylepšenie.

Gopass vznikol v roku 2012. Tento zákaznícky program kombinuje v sebe vernostný program, nákup skipasov a iných produktov za pohyblivé ceny a ski-challenge motiváciu za odlyžované kilometre. Po prvých úspechoch však Gopass zaostal a bolo potrebné zásadne zlepšiť zákaznícky zážitok - zrýchliť nákup, sprehľadniť web a zaviesť pohyblivé ceny podobne ako pri letenkách.

Spoločnosť Tatry Mountain Resorts požiadala Pricewise ako dlhoročného strategického partnera Gopassu a odborníka na zákaznícke programy o implementáciu týchto zmien. Gopass po rokoch narástol do komplexného produktu, kde bolo veľkou výzvou zachovať komplexitu a zároveň zjednodušiť zákaznícky zážitok. Nový Gopass 2.0 bol spustený medzi rokmi 2018 - 2020.

21

Turistických destinácií

10

Produktových kategórií

128

Produktov

Zadanie klienta:

  • Zrýchliť proces nákupu skipasu
  • Umožniť nakupovať skipasy za pohyblivé ceny
  • Zjednodušiť zákaznícky zážitok s tým, že výhody Gopassu zostanú zachované
Marián Klas
“Dovtedajší web Gopassu nebol dostatočne intuitívny a nepomáhal klientom sa v ňom orientovať. Pricewise vykonali zákaznícke testovanie, ktoré potvrdilo nedostatky webu a jednotlivých flow. Ukázalo sa, že je potrebné web redizajnovať celý a priniesť tak vylepšený dizajn, ovládanie a procesy s účelom lepšieho zákazníckeho UX. Rovnako tak pred nami stála potreba implementovať novú revolučnú zmenu a tým boli dynamické ceny. Preto sme sa rozhodli realizovať projekt redizajnu, ktorý výrazne zjednodušil a zintuitívnil to, čo zákazník na webe Gopassu robí. Pozitívnu zmenu potvrdzovali aj vykonané opätovné testy, ktoré potvrdili napríklad zásadné skrátenie času na nákup skipasu.“
Marián Klas - Head of IT and Gopass, Tatry mountain resorts

Pôvodný stav:

V extrémnych prípadoch Trval nákup až 25 minút
Gopass homepage Obr.1 - Starý Gopass - úvod webu
Gopass product overview Obr. 2 - Starý Gopass - prehľad produktov

Hlavné problémy:

  1. Zákazník nevedel nájsť najdôležitejší produkt - skipas (Obr. 1)
  2. Pomiešaný a nezrozumiteľný zoznam produktov (Obr. 2)
  3. Zákazník nevedel zmeniť dátum skipasu ani stredisko, kam chce ísť
  4. Zákazník nevedel, ako má nakúpiť skipas pre svoju rodinu
  5. Zákazníci nedokončili nákup, lebo nevedeli, že sa majú prihlásiť/registrovať
Michal Gábriš
“Pri testovaní zákazníci vôbec nevedeli, kde skipas začať hľadať. Mýlili si produkty, nakúpili ranné lyžovanie namiesto celodenného, alebo nakúpili pre nesprávne stredisko či nesprávny deň, pretože si nevšimli prepínač destinácie a dátumu. A nákup pre rodinu bol takmer nemožný. Každý piaty zákazník nákup vôbec nedokončil.”
Michal Gábriš - Project manager, Pricewise

Riešenie:

Kompletný redizajn = Gopass 2.0
  • Vytvorili sme spolu s klientom od základu nový nákupný proces
  • Zrušili sme neprehľadný “les produktov” a vytvorili jasné nákupné cesty pre každý produkt
  • Výrazné a zrozumiteľné inštrukcie pre zákazníka v každom kroku, aby vedel pokračovať
  • Dynamické ceny pri skipasoch ukazujú cenu aj pre okolité dni

Výsledky:

Nákup skrátený o polovicu. Zo 7 minút na 3 minúty.
  • Priemerný nákup skrátený o viac ako polovicu
  • 7-násobné skrátenie doby nájdenia skipasu
  • 4-násobné zvýšenie úspešnosti dokončenia nákupu
Pred Po
Čas celého nákupu 7:15 min Arrow right 3:13 min
Čas hľadania skipasu 3:28 min Arrow right 0:27 min
POHYBLIVÉ CENY, tzv. DYNAMICKÉ CENY
  • Dynamické ceny prezentuje minikalendár priamo nad produktom
  • Zákazník vie nielen ľahko prepnúť skipas na iný deň, ale vidí aj, koľko bude vtedy stáť
Flexi strap Obr.3 - 1-dňový skipas s pohyblivými cenami
Zvýšenie podielu online nákupov o tretinu
  • Vďaka jednoduchšiemu nákupu a atraktívnym dynamickým cenám nakupuje viac zákazníkov online
  • Vyšší podiel online nákupov priamo šetrí náklady na obsluhu predaja v strediskách
Zvýšené hodnotenie v medzinárodnom teste použiteľnosti
  • Gopass bol pred aj po redizajne preverený v medzinárodnom teste použiteľnosti SUS
  • Známka sa zlepšila z F na A, čo je vysoko nad svetovým priemerom (viď Graf 1)
SUS test comparison Graf 1 - Hodnotenie Gopassu v medzinárodnom teste použiteľnosti (SUS)
Slavomír Kolkovič
“Gopass nie je klasický retailový e-shop, ktorý môžete postaviť na generickej šablóne a jednom z desiatok/stoviek dostupných riešení. Jeho rozmanitosť a komplexnosť (vernostný program, nákup za pohyblivé ceny, motivácia cez odlyžované kilometre) vyžaduje veľmi individualizovný prístup a v Pricewise počas našej spolupráce na redizajne v tomto smere preukázali mimoriadne silnú kompetentnosť a profesionalitu. Výsledné dielo tak rešpektuje všetky kritériá, ktoré sme si s ohľadom na ohraničenia projektu stanovili a zákaznícky zážitok sme spoločne posunuli na výrazne vyššiu úroveň.“
Slavomír Kolkovič - Director of Gopass, Tatry mountain resorts
Michal Ivan
“Pri tomto projekte sme potrebovali úzko spolupracovať aj s interným Gopass tímom a samotnými strediskami, aby sme čo najviac zjednodušili nákupné procesy pre zákazníka.”
Michal Ivan - Senior Gopass development specialist, Tatry mountain resorts

Gopass ide ďalej:

Gopass 5 krajín sa spája do jedného medzinárodného webu www.gopass.travel
  • Niekoľko rokov fungoval Gopass na 3 rôznych eshopoch v 3 krajinách, teraz pribúdajú ešte 2 ďalšie krajiny
  • Po novom bude Gopass zjednotený, pričom je nutné zachovať jeho komplexitu (viď nižšie)
  • Dôležitú úlohu zohráva aj striedanie letnej a zimnej sezóny, kedy sa kladie dôraz na iné produkty a iné výhody, ktoré Gopass ponúka
5 krajín Slovensko Česko Poľsko Rakúsko Taliansko
21 RÔZNYCH DESTINÁCIÍ
Jasná Vysoké Tatry Špindlerův Mlýn Ještěd Szczyrk Golf resort Ostravice Golf resort Kaskáda Golf resort Olomouc Royal Valley Golf Club Grafobal Group Golf Resort Skalica Zábavný park Legendia
Mölltaler Gletscher Ankogel Mallnitz Homepage Heiligenblut am Grossglockner Innerkrems St Jakob im Defreggental Kals Matrei Grossglockner Sillian Hochpustertal 3 Zinnen Dolomites Aquapark Tatralandia Vodný park Bešeňová
5 jazykov Slovenčina Čeština Poľština Angličtina Nemčina
10 produktových kategórií Skipasy Aquaparky Výlety lanovkou Požičovňa výstroja Lyžiarska škola Zábavný park Golf Ubytovanie Zážitky Eventy
Gopass web
128 rôznych produktov
3 meny Euro České koruny Poľské zloté
Lyžiarske štatistiky a Ski Challenge Odlyžované kilometre Dosiahnuté prevýšenie Odlyžované dni Dosiahnuté levely
Osobná zóna Zľavové kupóny Zľavy za nazbierané body Pridanie členov rodiny alebo priateľov Manažment Gopass kariet rodiny a priateľov
Prezrite si komplexnú procesnú architektúru Gopassu (55MB)
Gopass web architecture Gopass web architecture
Pricewise
Špička pre služby vo vernostných programoch v “Česko-Slovensku”
  • Máte záujem o efektívnejšie nastavenie Vašich súčasných alebo nových produktov, či služieb?
  • Zaujímate sa o vylepšenie aktuálneho alebo zavedenie nového vernostného programu?
CONTACT US OFFICE@PRICEWISE.SK
Alebo si prečítajte viac o našej práci

Bratislava office

Ružová dolina 8, 821 09, Bratislava Slovak Republic +421 905 937 773 office@pricewise.sk

Prague office

Na Perštýně 342/1, 110 00, Praha Czech Republic +420 731 618 725 office@pricewise.cz

DPO

Responsible Person Mgr. Alžbeta Krejčiová +421 915 916 331 alzbeta.krejciova@pricewise.sk